Aholku zerrenda (I)
lunes, 24 de septiembre de 2012
Skinner-en teorian,
umearen ondo egina baino ez da saritzen. Umeak gauzak ondo egiten edota esaten
dituen heinean saria izango du. Aldiz, gauzak txarto egiten baldin baditu… ez
da saririk egongo, hau zigor moduan ulertzen delarik. Gainera, errepikapenaren
bidezko ikasketa dugu hau.
Adibi.: - Zelan zaude gaur Ane?
- Ondo..
Orduan,
irakasleak edo sari fisikoa (gozokia) edota hitzezkoa (oso ondo/bikain..)ematen
dio.
2.Teoria, Chomsky
Chomskyren teoria
honek, umearen berezko gaitasun moduan ikusten du gramatika egitura unibertsala.
Hau da, hizkuntza guztien oinarrizko egitura basikoa, umeak jaiotzetik daukan
berezko gaitasuna dugu. Autorearentzat, gramatika sortzailea izango litzateke,
umearen berezko gaitasuna denez, sortuz baino ezin du aurrera egin eta ikasi.
Adibi.: - Yo sabo ama!
Suposa
genezakeen bezala, umeak gramatikaren aplikazio logikoa eginez sortutako hitza
dugu, inork esana, baina bere egitura gramatikalaren arabera logikoa dena.
3.Teoria, Piaget
Autorearen aburuz,
mugimendua da hitzaren eragilerik potenteena. Horrela hasten da umea hitz
egiten. Umeak gauzak bizi egiten ditu, esperientziak sortuz, hortik
errepresentazio mentala eraiki eta azkenez, garapen psikologiko batera heltzen
da, mugimendu horrek sortutako hitzak adieraziz. Joko sinbolikoa da eragilerik emankorrena
teoria honetan.
Adibi.:
Umea sardexka eskuan daukala, bere joku sinbolikoaren barruan egonik, pirata
baten ezpata dela irudikatzen du.
4.Teoria, Vigostky
Umearen hizkuntza
bere ingurunearekin daukan harremanaren bidez garatzen dela defendatzen du
teoria honek. Umetik hurbil dauden pertsonak, beste umeak, gizartea,
etabarrekin izan dezakeen interakzioak hizkuntzaren sorrera eragiten dio
umeari.
Ezinbestekoa da
hizkuntza horren sorrerarako, giro egokia egon daiten.
Adibi.:
Umeak gurasoen euskara mota bereganatuko du, euskalkia bada edo euskara batua
bada ere.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)