miércoles, 30 de enero de 2013

HEZKUNTZA TRADIZIONAL ETA BERRITZAILEAREN ARTEKO ALDEAK



EREDU TRADIZIONALA:
UMEA
  •  Paper pasiboa, entzulea.

IRAKASLEAREN ROLA
  • Irakasleak esaten duena, ikasleak egin behar du.
  • Irakaslea magistrala da, bera da jakintzaren gordailua.
  • Irakaslea da protagonista.

METODOLOGIA
  • Haien lekua finkatuta dago eta ezin dira mugitu.
  • Gidatua da.
  • Automatak hezten ditu.
  •  Ikasleren eta irakaslearen artean desberdintasun hierarkikoa existitzen da.
  • Zigorraren pedagogia sustatzen du.
  • Autoritatearen ikurra.
  • Irakasleak ebaluatzen duena da.
  • Hezkuntza materia moduan erabili.
  • Aniztasunarentzat lekua ez dago.
  • Soilik ikasi azterketa gainditzeko.
  • Hizkuntza formala ikasi.
  • Hizkuntza idatziari garrantzia.
  • Helburuak bete eta prozesuari garrantzirik ez eman (adibidez, garrantzitsuena umea idazten duela da, nola edo zergatik egiten duen ez du inporta).

GELAREN ANTOLAKETA
  •  Irakasleak eta ikasleak fisikoki kokapen desberdina. Irakasleak beti umea baino altuago kokatzen da.

BALIABIDEAK
  • Materiak ez daude eskuragarri. Irakaslearen baimena hauek erabiltzeko.


EREDU BERRIA:
UMEA
  • Paper aktiboa, parte-hartzailea.
  • Haiek dira ikaskuntza prozesuaren egileak.
  • Protagonista izan behar da.

IRAKASLEAREN ROLA
  • Umearen jakintzak eta nahiak kontutan hartzen dira.
  • Haien beharrak lehentasuna daukate.
  • Irakaslea bideratzaile/ laguntzailea da.
  • Irakaslea ez da jakintza guztien jabea, umeek ere bai ezagutza iturri potenteak dira.

METODOLOGIA
  • Askatasun mugatu bat eskaintzen zaie.
  • Pertsonak hezten ditu.
  • Akatsak helburu kognitibo jakin batera heltzeko prozesua bezala ikusi behar dira.
  • Hezkuntza tresna moduan erabili.
  • Ikaskuntza esanguratsua.
  • Aniztasuna kontuan hartzen da, aprobetxatzen da.
  • Ikasi jakintzak berenganatzeko, prozesu pertsonala eratuz.
  • Ikuspegi komunikatiboan oinarritzen da.
  • Irakaslearen eta ikasleen arteko hartu emana.
  • Hizkuntza formala eta informala ikasi.
  • Kolaborazioa beharrezkoa da.
  • Auto-ebaluzioa sustatzen da.
  • Ez da gidatua, haiek egin nahi dutena esateko aukera dute.
  • Errefortsu positiboa erabiltzen da.
  • Ume guztiak berdin tratatu behar dira, nahiz eta bakoitzak izaera propioa izan.
  • Emozioentzat lekua dago eta hauek adierazten ikastea beharrezkoa da.
  • Hausnarketari lekua eman behar zaio.
  • Eginez ikasten da eta okertuz ere bai.

GELAREN ANTOLAKETA
  • Irakasleak umeen mailara egokitzen da, bere parean jarriz hitz egiten die.

BALIABIDEAK
  • Umeari interesanteak diren gaiak aukeratzea.
  • Motibazioa sustatzen duen materiala erabili behar da.


No hay comentarios:

Publicar un comentario